החיים, מתכונים ומה שבינהם.

תבשיל קדירה עם פירות יבשים – עגלים נראו נראו בארץ, עת אביב הגיע, פסח בא

לפני מספר שבועות יצא לי להיות אורח בסדנת טלה של אדום-אדום לרגל השקת סדרת הטלה הטרי של אדום-אדום. עכשיו, לפני חג הפסח יוצא קו מוצרים חדש של בשר עגל טרי, ארוז באריזת וואקום השומרת על טריות המוצר עד שלושה שבועות מיום הייצור.  לרגל השקת הסידרה, קיבלתי חזה עגל טרי לבישול קדירה ואין כמו תבשיל קדירה עם פירות יבשים.
הבשר עצמו נארז ביום "היצור" (או השחיטה), "מעובד" (או מפורק מהעצמות) ונארז. מאחר והבשר אינו עובר תהליכי יישון, תבשיל קדירה, הדורש בישול ארוך, מתאים מאוד לבשר הזה.  אז חשבתי וחשבתי איזו קדירה להכין ובסוף הפור נפל על קדירת בשר עם פירות ייבשים ויין אדום (ולכל הציניקנים – בבית עם שלושה ילדים לא נשארים פירות יבשים מט"ו בשבט, כך שלא היה פה שיקול להיפתר מהשאריות).

הבשר נמכר במגשיות של 1.5 ק"ג, אבל כנראה שבתנובה מישהו נרדם בבקרת האיכות והמשקל הביתי שלי הראה עודף של 30 גרם…

תבשיל קדירה עם פירות יבשים

מה שמעולה במנה הזאת, מלבד הטעם, זאת האפשרות להכינה יום מראש ולחממה לפני ההגשה. תמיד בארוחות גדולות (מישהו פה אמר ליל הסדר?) אני מעדיף לחפש מנות שאפשר להכין יום מראש ורק לתת את הטאצ' האחרון לפני ההגשה (ולא. שניצל אי אפשר להכין יום מראש. גם לא פירה). אני מעדיף להנות מהאירוח ולא להשתגע מבישולים כל היום ולהגיע גמור לארוחה והמנה הזאת היא אחת המנות שאפשר להכין מראש.


את הבשר נחתוך לקוביות בגודל של 2-3 ס"מ ובזמן שחותכים את הבשר, מניחים על הלהבה הגדולה ביותר קדירה, אשר תתחיל לאגור את החום. לאחר חיתוך הבשר, ניקח חצי ק"ג של פירות יבשים מסוגים שונים. שזיפים (מגולענים), משמשים, צימוקים, חמוציות, תאנים.. כל הקלאסיקות של הפירות היבשים. את הפירות הגדולים אפשר לחתוך לרבעים או חצאים ואפשר גם לא.


עוד ניקח שני בצלים בינונים ומשהו כמו עשר שיני שום. את הבצל נחתוך לקוביות גדולות ואת שיני השום נשאיר כמו שהם.

זהו. עכשיו הקדירה כבר ממש חמה ואפשר להתחיל לסגור את הבשר. מיזגו רבע כוס שמן זית לקדירה ומשהו כמו 10 קוביות בשר. עודף קוביות יגרום לקירור הקדירה ואז במקום שהבשר יאטם, הוא יתבשל במיצים של עצמו. השחימו מעט את הבשר מכל הכיוונים וחיזרו על כך עם שאר הבשר.

את הבשר המוכן נשמור בצד ובאותה הקדירה נטגן את הבצל והשום מספר דקות לריכוך.

כאשר והבצל והשום מעט מתרכים, נוסיף לקדירה את הפירות היבשים ושתי כוסות יין אדום ונערבב היטב במשך כחמש דקות. לאחר כחמש דקות, נוסיף את הבשר ונערבב היטב. נכסה את הבצר במים, ציר עוף וציר ירקות, נתבל בפלפל שחור ומלח ונביא לרתיחה.

לאחר הרתיחה נמשיך לבשל את הקדירה כשעתיים עד שעתיים וחצי על הלהבה הנמוכה ביותר (או בתנור שחום לטמפרטורה של 170 מעלות).
להגיש עם אורז לבן.

 

גזור ושמור

מצרכים:

  1. ק"ג וחצי קוביות בשר לקדירה
  2. חצי ק"ג תערובת של פירות יבשים
  3. שתי כוסות יין אדום
  4. שני בצלים
  5. עשר שיני שום
  6. מים / ציר עוף או ציר בקר לכיסוי
  7. רבע כוס שמן זית
  8. פלפל שחור ומלח

אופן ההכנה:

  1. להלהיט קידרה ולהוסיף את שמן הזית.
  2. לסגור את הבשר בכמה סבבים.
  3. לטגן מעט את הבצל והשום
  4. להוסיף את הפירות היבשים והיין האדום
  5. לערבב היטב כחמש דקות
  6. להחזיר את הבשר ולכסות במים או ציר.
  7. להביא לרתיחה
  8. לבשל כשעתיים עד שעתיים וחצי על הלהבה הנמוכה ביותר או בתנור בחום 170 מעלות.

השאר תגובה