החיים, מתכונים ומה שבינהם.

ארוחת יום הולדת – פתיחה – חזה עוף ברוטב סאטה

אני לא מבין אתכם. זה כבר הפוסט השלישי (יהיה רק עוד אחד… השנה…) שאני כותב על היום הולדת שלי. אחרי הפאי ליים ומרנג שהכנתי למשפחה, וקינוח הקרמבו פסיפלורה שכבר כתבתי עליו, אני לא מבין למה לא הגעתם לארוחה? נשאר כל כך הרבה אוכל… ממש חבל.

אז כתבתי כבר על הנוהג של ארוחת ימי ההולדת והפעם החלטתי ללכת על ארוחה קלילה שלא תדרוש ממני לבלות במטבח בזמן שכולם נהנים להם בשולחן. כדי לשחרר את האווירה, כל אורח שהגיע קיבל כוס קייפירניה.  קוקטייל מאוד קל להכנה המכיל מיץ ליים טרי וקאשסה, שזה ליקר המבוסס על קני סוכר. לכל כוס משקה לוקחים ארבעה – חמישה עלי נענע וממוללים אותם קלות על מנת שחרר את הארומה מן העלים.

סוחטים ליים

סוחטים חמישים מל"ל מיץ ליים, שזה בממוצע ליים וחצי ומערבבים עם כמות זהה של קאשסה.  לתוך הכוס נוסיף מעט קרח גרוס ואם אין לכם גורס קרח, פשוט הניחו שלוש קוביות קרח. נוסיף שתי כפות של סירופ סוכר, שזה פשוט סירופ המורכב מכוס סוכר וכוס מים המבושל עד להמסת כל הסוכר ואז מצונן.

מעל הכל, נימזוג את הליים והקאשסה, נערבב היטב ונגיש לאורחים.

מי רוצה שלוק?

אחרי שהאוירה השתחררה, נתחיל עם המנה הראשונה.

משפדים את העוף
מוסיפים חמאת בוטנים
מטגנים את הבשר
חזה עוף צרוב עם רוטב סאטה


העיקרון של הארוחה הוא ארוחה פשוטה. מאחר ואני לא רוצה להרוג את החברים שלי, הפסקתי להכין ארוחות בעלות עשרה סוגי סלטים, חמש פשטידות שונות, שלושה סוגי בשר, שתי מנות פסטה וחמש תוספות. המטרה של הארוחה היא הנאה צרופה ולא רביצה על הספות בסוף הארוחה עם נסיון אחרון להתיר את הכפתור של המכנסים לפני ההתעלפות.
אז למנה ראשונה הוגש חזה עוף ברוטב סאטה, שזה רוטב בוטנים וחלב קוקוס, אינדונזי במקור. את ההכנות למנה אפשר להכין מראש ולהכינה כשהאורחים באים או לטגנה כמה דקות לפני בא האורחים ולשמור בתנור מחומם.
את חזות העוף, נפרוס לשלוש רצועות ונשפד כל רצועת עוף על שיפוד עץ.

במידה ואתם מכינים את כל ההכנות מראש, שימרו את העוף המשופד במקרר והוציאו אותו כשעה לפני הטיגון על מנת שהבשר יהיה בטמפרטורת החדר.
להכנת הרוטב, נכניס לקלחת קטנה רבע כוס שמן, פחית קרם קוקוס (שימו לב שאתם לא קונים מי קוקוס, שהם דלילים יותר), שתי כפות חמאת בוטנים, שתי כפות רוטב צ'ילי ומעט מלח. בשלו את הרוטב על להבה בינונית עד שמתקבל רוטב הומוגני ושימרו בצד. גם את הרוטב אפשר להכין לפני הארוחה ולחממו לפני ההגשה.

על מנת להכין את עוף, נחמם מחבת עם פסים. אם אין לכם מחבת פסים, לא נורא, גם מחבת רגיל יצליח לטגן את העוף, פשוט לא יתקבלו הפסים הצרובים על הבשר. כאשר המחבת חם, נשמן במעט שמן ונניח את השיפודים על המחבת. לאחר כשתי דקות, נהפוך את הבשר ונטגן את צידו השני. חשוב להיזהר לא לייבש את העוף בזמן הטיגון.

את הבשר המטוגן רצוי לשמור בתנור שחומם לטמפרטורה של שבעים – שמונים מעלות, על מנת לשמור את הבשר חם על להגשה.
להגשה, ניצק מעט מהרוטב על הבשר ומעל נפשר מעט כוסברה קצוצה ונגיש כלי עם שאר הרוטב.

גזור ושמור

מצרכים (לעשר מנות ראשונות – שני שיפודים לאדם)

  1. שבע חזות עוף פרוסות לשלוש רצועות כל חזה.
  2. פחית חלב קוקוס
  3. שתי כפות חמאת בוטנים
  4. שני כפות רוטב צ'ילי
  5. רבע כוס שמן
  6. מעט מלח
  7. כוסברה קצוצה.

אופן ההכנה:

  1. משפדים את רצועות הבשר על שיפודי עץ ומביאים לטמפרטורת החדר לפני הטיגון.
  2. מבשלים את כל חומרי הרוטב על לקבלת רוטב הומוגני.
  3. מטגנים את הבשר על מחבת פסים.
  4. מגישים עם כוסברה קצוצה.

השאר תגובה