החיים, מתכונים ומה שבינהם.

פסטה ברוטב גבינת תום ותרד

מי שיש לו גישה לשווקים לא יכול שלא להבחין שעכשיו שיא העונה של התרד הערבי (שיש הקוראים לו גם תרד תורכי). אצלינו הירק הזה הולך בכמויות אדירות. אין שבוע שאני לא מכין ממנו משהו בעונת החורף, כשחביבת הקהל היא שקשוקת תרד ירוקה. אבל השבוע, הכנתי מנה שכבר מספר שבועות זממתי להכין, אבל בגלל כל מני אירועים שלא בשליטתי, נאלצתי לדחות, עד ליום ראשון השבוע בו חגגתי את חופשת החנוכה.
אני חייב להזהיר מראש, שזאת פסטה על בסיס שמנת. לא שיש לי משהו נגד שמנת, פשוט לרוב, פסטות אלה כבדות יותר מפסטות על בסיס שמן זית או ירקות, אבל אם אתם יכולים להרשות לעצמכם שנת צהרים אחרי האוכל – לכו על זה.
גם אם אין לכם תרד ערבי, אפשר להכין את המנה עם תרד רגיל. בכל מקרה חשוב מאוד לשטוף את התרד היטב ולייבשו לפני הכנת המנה על מנת להימנע משאריות בוץ וחול. כמו כל הפסטות (הסנוביות) גם הפעם נבשל את הפסטה תוך כדי הכנת הרוטב וננסה לתזמן ככל הניתן את הבישול על מנת שהפסטה לא תתקרר לאחר הבישול מצד אחד, ומצד שני, שלא תמשיך להתבשל מהחום של עצמה.

תרד ערבי


אז נתחיל בזה שנשטוף טוב טוב את צרור בינוני של תרד משאריות חול וגם מעשבים שמדי פעם מצאו את דרכם לתוך הצרור של התרד. אם יש לכם מייבש חסה זה הזמן להוציא אותו ליבש את התרד היטב. בעזרת סכין נסיר את האיזור הגבעולי של התרד (שלרוב אני אוהב להשתמש בו, אבל לא הפעם) ונפרוס את התרד לפרוסות בעובי 3-4 ס"מ. יחד עם התרד, נתחיל גם לחמם סיר גדול עם מים לבישול הפסטה (זה הזמן למלא את הקומקום במים ולהביא לרתיחה)

תרד פרוס


נחמם מחבת גדולה ובזמן שהמחבת מתחממת ניקח חצי בצל בינוני ונפרוס לאורכו לפרוסות דקיקות.  כאשר המחבת לוהטת, נמזוג 4-5 כפות של שמן זית ונוסיף את הבצל, תוך כדי ערבוב. לאחר שהבצל מתרכך מעט, נוסיף את התרד ונערבבו עד לאיבוד הנפח ושינוי הצבע לירוק כהה. נתבל את התרד במעט מלח ונשמור בצד.
נחזיר את המחבת חזרה לאש ונמיס 30 גרם חמאה (מצדך נדיר בימינו, אני יודע). כאשר החמאה נמסה נוסיף את המחצית השניה של הבצל, פרוס דק ושתיי שיני שום קצוצות. נאדה את השום והבצל כדקה ונוסיף רבע כוס יין לבן.

מוסיפים יין לבן


זה בערך הזמן להתחיל לבשל את הפסטה. הכי טוב זאת פסטה קצרה ומחורצת אשר הרוטב יוכל להיתפס בפסטה. בנוסף נערבב היטב את היין ולאחר אידוי היין נוסיף 250 מל"ל של שמנת מתוקה.  נתבל במעט פלפל שחור ומלח ונערבב על להבה בינונית עד שהשמנת מצטמצמת לחצי. בזמן שהשמנת מתבשלת לה, ניקח 300-400 גבינת תום (לא צריכים להרחיק לגליל בשביל זה, אפשר לקנות גבינת תום אפילו במקררים של מגה). את הגבינה נפרוס לפיסות קטנות שימסו בקלות בתוך השמנת.

גבינת תום


את קוביות התום נכניס למחבת ונערבב בעדינות עד להמסתם. נטעם ונתקן תיבול בהתאם לצורך ולטעם.

רוטב תום ושמנת


כאשר הפסטה מוכנה נסננה היטב (וחס וחלילה לא לשטוף אותה) ונחזיר למחבת עם הרוטב לעירבוב.

פסטה עם רוטב תום ושמנת


נוסיף לפסטה את התרד, נערבב בעדינות ונגיש.

פסטה ברוטב גבינת תום ותרד ערבי

השאר תגובה