החיים, מתכונים ומה שבינהם.

חלה של גן ילדים – הסיבה היחידה שילדים הולכים לגן ביום שישי!

בשביל החלות. חוץ מהאפשרות לצאת לשתות קפה בשישי בבוקר (בהנחה ולשני הילדים הגדולים יש תעסוקה, כי אין פה לימודים ביום שישי) הסיבה שאנחנו שולחים את יותם לגן זה בגלל החלה שהוא מביא לנו. איך שביום שישי באים לאסוף אותו מהגן, עוד לפני שהוא בא להגיד לנו שלום, הוא רץ להביא חלה. לא סתם חלה, אלא חלה של גן ילדים – החלה הכי טעימה בעולם.
אז אחרי שהוצאתי מהגננת את המתכון והמרתי אותו לכמות שתספיק לחלה אחת גדולה אפשר לקבל את השבת. חוץ מהבצק, יש פה טריק מדהים שראיתי באיזה שהוא סרטון שמסביר איך לקלוע את החלה הזאת ואני אנסה להסביר את זה פה.
את הבצק מכין מ:

  • 550 גרם קמח
  • כף שמרים יבשים
  • רבע כוס סוכר (50 גרם, כוס = 250 מל"ל)
  • כפית מלח
  • רבע כוס שמן קנולה
  • כוס ועוד שלוש כפות מים
  • ביצה

ראשית מערבבים את כל החומרים היבשים, מוסיפים את שאר החומרים ולשים היטב בערך 8 דקות עד לקבלת בצק אחיד וגמיש. מעבירים את הבצק לכלי משומן קלות, מורחים את הבצק במעט שמן ועוטפים בשקית ניילון גדולה או מגבת מטבח לחה. בחורף, אפשר להתפיח את הבצק במקום חמים, אפשר לילה במקרר (אבל למי יש כוח להכין בצק בחמישי בלילה), למרות שאני לא אוהב קיצורי דרך, מסתבר שהבצק הזה דווקא מאוד אוהב לשבת בתנור שחומם מראש לחמישים מעלות. בכמה פעמים שהכנתי את החלה הזאת בחורף – זה עשה לו רק טוב ועם הצלחות לא מתווכים.
אחרי התפחה ראשונה, נעביר את הבצק לשיש הכי ארוך שאתם מוצאים, לא לפני ששימנתם קלות את השיש. בעזרת מערוך נרדד את הבצק לעלה גדול.

כן. זאת הולכת להיות חלה. לא קראנץ!

עכשיו, נתחיל לגלגל את העלה לגליל ארוך. אם היה לי חופש בבית הזה, הייתי מפזר קצת צימוקים לפני הגלגול, אבל אני רק הטבח…
מגלגלים את העלה לגליל

זוכרים שאמרתי שיש ארוך? עכשיו תראו למה.
מתחילים לגלגל את הגליל לנקניק ארוך. כמה ארוך? בערך מטר.
ומגלגלים עוד (לא להסתכל על הכלים שבכיור)

עכשיו מתחיל החלק המעניין, אז נא להקשיב טוב טוב.
מסדרים את הנקניק בצורת הספרה 2 (פונט אריאל, בלי הסלסול)  או האות Z.

שלב ראשון – מסדרים את הגליל בצורת הסיפרה 2

את הקצה הימני התחתון מעבירים קצת מתחת לאמצע החלק הישר של ה-2 ויוצרים טבעת קטנה תוך כדי. כן. אני מחכה שתקראו את המשפט הזאת שוב. ושוב. את אותו הדבר עושים אם החלק השמאלי העליון.
ככה זה נראה אחרי שמעבירים את שני הקצוות

אם חשבתם שהשלב הקודם היה מסובך – קחו קצת ריטלין לפני שאתם קוראים את ההסבר של השלב הבא. אגב, אחרי שני אימונים אני מבטיח לכם שאתם לוקחים את אליפות המתנ"ס המקומי בקליעת חלות מגליל אחד.
את כל אחד מהקצוות החופשים, משחילים מתחת לחלה, מעבירים דרך הטבעת המרוחקת ממנו ואם נשארה שארית בצק, מניחים בעדינות מתחת לחלה.
זהו. נגמרו השלבים

נכון שזה פחות נורא ממה שזה ניקרא? זה באמת פשוט.
מרימים בעדינות את החלה ומניחים על תבנית עם נייר אפיה. מתפיחים התפחה שניה עד הכפלת הנפח ובהתאם לזמן שלוקח לתנור שלכם להתחמם, מדליקים את התנור על 180 מעלות. כאשר הבצק תפח והתנור התחמם, טורפים ביצה עם שתי כפות סוכר ומורחים בעדינות את החלה ובוזקים שומשום או פרג.
מורחים את החלה בביצה

אופים את החלה בין 30-35 דקות (תלוי בתנור) ולאחר שהחלה מוכנה, מניחים לצינון עד רשת (שתמנע את הרטבת הבסיס של החלה מלחות).
עכשיו, לפני שאתם רצים לבצוע את החלה ולהתחריע עליה, אל תשכחו את העבודה, שאם בוצעים חלה (או לחם) חמה, הלחות תצא והחלה תתייבש מהר יותר.
אין לכם מושג עד כמה שזה רך

ואם במקרה הכנתם גם מטבוחה אז בכלל יש פה שילוב מנצח.
חלה מתוקה לשבת
חלה מתוקה לשבת

השאר תגובה