החיים, מתכונים ומה שבינהם.

אגרול אורז עם גנאש פיסטוק ומרציפן

זהו. הנה הגיעה לה המנה האחרונה.  אחרי החציל הממולא בסלט בורגול מעניין ואחרי הריזוטו מולים הגיע הזמן לקינוח.
כשחושבים על מוצרי סוגת ועל קינוחים, הדבר המתבקש הוא פודינג אורז. אבל אני לא אחד שהולך על מה שמתבקש… בהתחלה חשבתי להכין עוגה עם מחית שעועית אדומה, שבושלה בסירופ סוכר ווניל, אבל בסוף ירדתי מזה (אגב, למי שזה נשמע לו מזעזע, מוזמן לביקור במזרח הרחוק, שם המון קינוחים מבוססים על שעועית מתוקה. נתקלתי בזה גם בפיליפינים וגם ביפן).
אחרי עוד מעט מחשבה וסיעור מוחות הוחלט ללכת על אגרול אורז עם שני סוגי מילויים: האחד, גנאש שוקולד לבן ופיסטוק (שבמקרה נשאר מהעוגת יום ההולדת 80 של סבתא שלי) ובנוסף, מהשקדים שקיבלתי מסוגת, הכנתי מרציפן, עם יחס גבוהה יותר מהרגיל, של שקדים ומעט שוקולד לבן שיסמיך את התערובת.

את האורז הבסמטי, בישלתי עם תערובת של חלב ושמנת מתוקה (באותו היחס) יחד עם ווניל ומעט דבש.  האורז בושל כמו אורז רגיל. בתחילה טיגנתי כוס אורז עם מעט חמאה ואז הוספתי את הנוזלים שהבאתי לרתיחה מראש. האורז בושל 18 דקות ואז הועבר לתבנית שטוחה לצינון.
את הגנאש פיסטוק, הקצפתי מספר שניות על מנת לפתוח אותו, לאחר לילה בקירור והעברתי לשקית זילוף


להכנת המנה, ניקח עלה של סיגר ונפזר שיכבה דקה של אורז, תוך השארת שולים ברוחב 2 ס"מ בצד אחד ו- 4 ס"מ נשאיר מהצד השני (תסתכלו על התמונה למטה). מעל האורז, נזלף את אחד המילויים ונבזוק מעט סוכר דק של סוגת.


נימרח מעט ביצה על השולים ונגלגל את האגרול.

תחילה נסגור את שני הצדדים של האגרול ואז נגלגל.

נחזור על התהליך עם המלית השניה

כאשר כל האגרולים מגולגלים, נחמם סיר לטיגון עמוק עם שמן ונטגן את האגרול עד להזהבה. כאשר האגרול מוכן, נעביר לנייר סופג לספוג את שאריות השמן.
נעביר את האגרולים לכלי הגשה ונבזוק מעט סוכר דק ממש לפני ההגשה.

השאר תגובה