החיים, מתכונים ומה שבינהם.

שרימפסים במרינדה אסייתית על הגריל

היום בבוקר היה צריך להיות מפגש פיסגה של מספר בלוגרים שמסיבות שונות נדחה למועד מאוחר יותר (איחולי החלמה למי שלא יכל להגיע).  התכנון היה שכל אחד מביא איתו מנה אחת וביחד מכינים ארוחה שלמה. המנה שאני בחרתי להכין היתה שרימפסים במרידנה אסייתית על הגריל שמוגשים עם פירה ארטישוק.
כפי שהמילה השלישית במשפט הראשון מרמזת, האירוע היה אמור להיות היום, אבל הוא נידחה ומאחר וביטול האירוע נעשה בשניה האחרונה וכל המצרכים כבר היו במקרר ואת השרימפסים לא ניתן להקפיא, היום בבוקר פירסמתי הודעה בפייסבוק:

"אז ככה, התוכניות להבוקר נדחו. המוצרים כבר קיימים. מישהו רוצה לבוא היום לצהרים? בתכנון גם להכין סלט סלק עם גי'נג'ר (לא החתול), יש גם חצילים שיעלו לגריל. אז מי בא? אני לבד בבית."
 

תוך כמה דקות החלו להגיע התגובות ושעת הארוחה נסגרה לשעה 15:00.
את המנה הזאת, אכלתי לראשונה לפני מספר חודשים בסדנת דגים שהעביר איתי שלו בחנות הדגים האהובה עליי – "שלדג" ורק חיכיתי להזדמנות מספיק חגיגית על מנת להכין את המנה.  את השריפסים יש להשרות לפחות שעה לפני ההכנה על מנת שיספגו את כל הטעמים העשירים של המרינדה.
עבור המרינדה יש להכניס לקערה כף גדושה של ג'ינג'ר קצוץ דק. על מנת לקצוץ את הג'ינג'ר דק – דבר ראשון פירסו פרוסה אחת (לאחר הקילוף) והעמידו את הג'ינג'ר על החלק הפרוס על מנת שיהיה יציב. פירסו לרצועות דקיקות ככל הניתן, סובבו ב-90 מעלות ואז פירסו בכיוון הנגדי לקבלת קוביות קטנטנות של ג'ינגר.

בנוסף לג'ינג'ר נוסיף עוד כף (או יותר, בהתאם לטעם) של פלפל אדום חריף, קצוץ דק וחופן קטן של כוסברה. נכניס את הכל לתוך קערה ונמזוג כף של רוטב סויה.

 

בנוסף, נוסיף לקערה שתי כפות של שמן זית, חצי כפית שמן סומסום וארבע כפות של רוטב צ'ילי מתוק. נערבב את המרינדה היטב ונוסיף חצי ק"ג של שרימפיסים טריים (או קפואים לאחר הפשרה) ונערבב היטב. את השרימפסים נשרה בתוך המרינדה לשעה או יותר.

 
 אם יש לכם מישהו שידליק עבורכם את המנגל ביום שישי בצהרים בשיא החום ויחסוך מכם את העשן והזיעה, שילחו אותו להדליק את המנגל כחצי שעה לפני הארוחה. אם אין לכם אחד כזה, אכלתם אותה… לכו אתם להדליק את הגרילר כחצי שעה לפני הארוחה.  כאשר הלהבות כבות ונותרו רק גחלים לוחשות הניחו את השרימפסים על הרשת לדקה וחצי על כל צד. כאשר אתם מניחים את השרימפסים על הרשת – היזהרו שהם לא יחליקו דרך הרשת על הגחלים.
 
 
להכנת הפירה, מבשלים חבילת ארטישוקים קפואים (לאחר הפשרה), חמש דקות לאחר רתיחה. מעבירים למעבד מזון וטוחנים עם מיץ מלימון אחד, שתיים – שלוש כפות שמן זית ומעט מלח. טוחנים עד לקבלת פירה אחיד.
 
 
 

השאר תגובה