החיים, מתכונים ומה שבינהם.

עוף בלימון ותימין עם ארוחה שלוקח רבע שעה להכין

עוף בלימון ותימין היא מנה קיצית מושלמת ומרעננת שלוקח פחות מעשר דקות נטו להכין וב-5 דקות נוספות של עבודה אתם גם מכינים תפוחי אדמה מושלמים ותירס צלוי עם ברביקיו. אז אם בא לכם לרענן קצת את מגוון מתכוני העוף בתנור שלכם ובא לכם להכין עוף מושלם בתנור – שחום מבחוץ ועסיסי מבפנים עוף בלימון ותימין היא המנה בשבלכם.

עוף בלימון ותימין צלוי בתנור
עוף בלימון ותימין צלוי בתנור

איך להכין עוף בלימון ותימין בתנור

אז אין פה ממש סודות. כל מה שצריכים זה עוף טרי, לתת לו לעמוד לפחות חצי שעה במרינדה ולאפות. לא כזה ביג דיל. אפשר להכין את המרינדה ולתת לעוף לשהות בתוך המרינדה במהלך הלילה או כל היום במקרר וכחצי שעה לפני ההכנה להוציא את העוף מהמקרר על מנת לא להכניס אותו קר לתנור.

תימין טרי מהגינה
תימין טרי מהגינה

ראשית ניקח מספר גבעולי תימין ונפריד את העלעלים מהגבעולים. אני תמיד מעדיף תימין טרי שהוא הרבה יותר ארומטי מתימין מיובש והוא מחזיק המון המון זמן בעציץ או במקרר.

שמן זית
שמן זית

ניקח קערה שיכולה להכיל את כל העוף ונמזוג לתוכה רבע כוס שמן זית. אם אתם מכינים את העוף מייד ולא רוצים לתת לו לחכות כל הלילה, בחושך ובקור של המקרר, פשוט קחו תבנית אפייה בינונית ומזגו את השמן לתוכה. אפשר להשתמש בנייר אפייה כדי לחסוך נקיונות, אבל אני מאוד אוהב להשתמש בתבניות אמייל שאשר לוותר על הנייר אפיה מאחר הנקיון שלהם קליל.

מיץ לימון טרי
מיץ לימון טרי

לתוך אותה תבנית נמזוג חצי כוס מיץ לימון (הלו – אנחנו מכינים עוף בלימון ותימין. ברור שצריך לימון!). ונוסיף גם 4-5 כפות של תימין (ללא הגבעולים שלו), 3 שיני שום כתושות וגם פלפל שחור (בערך חצי כף) וכף שטוחה של מלח ונערבב היטב.

הכנת עוף בלימון ותימין
הכנת עוף בלימון ותימין

אם אתם רוצים, אפשר להכניס את כל זה לתוך שקית קוקי יחד עם העופות ולתת לזה לילה במקרר. זה רק יעשה טוב לעוף, אבל ממש לא חובה. מספיק חצי שעה על השיש כדי שהעוף יספוג את הטעמים וגם יגיע לטמפרטורת החדר. חשוב לא להשאיר את העוף יותר מידי זמן בקיץ על מנת שלא יתקלקל.

עוף בלימון ותימין
עוף בלימון ותימין

נחמם תנור ל-210 מעלות וממש לפני שמכניסים את העוף לתנור, ניקח כמה פרוסות של לימון ונפזר בתבנית ונצלה את העוף בתנור 35-40 דקות, עד שהוא שחום ויפה. במהלך הצלייה של עוף כל עשר דקות נפתח את התנור ובעזרת כף, ניצוק מעט מהרוטב על העוף.

כשאני מכין עוף בלימון, אני משאיר אותו עם העור ורק אחרי הצלייה מסיר את העור. העור ישמור על העוף עסיסי וימנע ממנו להתייבש בזמן הצלייה.

תפוחי אדמה מושלמים בתנור

אם אתם רוצים תוספת מושלמת שמתאימה לעוף בלימון והילדים גם מתים עליה – אלו תפוחי אדמה שעוברים בישול וצלייה בתנור. קחו תפוחי אדמה בינוניים ובשלו אותם עם הקליפה וכף מלח בדיוק 20 דקות מהרגע שהתחלתם לבשל אותם. לאחר הבישול הם עדין לא יהיו מוכנים אבל הם יהיו מספיק רכים לשלב השני. סננו את תפוחי האדמה וחיתכו אותם לרבעים.

תפוחי אדמה מושלמים בתנור
תפוחי אדמה מושלמים בתנור

ערבבו את תפוחי האדמה עם רבע כוס שמן זית, כף פפריקה (אפשר חצי פפריקה וחצי פפריקה מעושנת) ומעט מלח והכניסו לתנור יחד עם העוף (רצוי מתחת לעוף כדי לא לפגוע בהשחמה של העוף.

תפוחי אדמה מושלמים בתנור
תפוחי אדמה מושלמים בתנור

אם אתם רוצים להשקיע (כן ילדים אהובים שלכם. אבא שלכם משקיע בכם) לפני ההכנסה לתנור, תנו לתפוחי האדמה טיגון של 5-6 דקות.

תירס ברוטב ברביקיו

עוד תוספת שהולכת מעולה עם הארוחה הזאת זה תירס ברוטב ברביקיו שלוקח יותר זמן לכתוב "תירס ברוטב ברביקיו" מאשר להכין את התירס ברוטב ברביקיו. אין כמו תירס ברוטב ברביקיו ללוות עוף בלימון ותימין. פשוט מבשלים את התירס 5 דקות וכאשר התירס מוכן, מחממים מחבת עם 2 כפות שמן זית יחד עם כפית פפריקה (או פפריקה מעושנת) וצורבים את התירס קלות 2-3 דקות, תוך כדי ערבוב של התירס במחבת וממש לפני שמסירים מהאש מוסיפים למחבת 2 כפות של רוטב ברביקיו ודואגים לערבב ולצפות את התירס ברוטב ברביקיו.

עוף בלימון ותימין צלוי בתנור
עוף בלימון ותימין צלוי בתנור
עוף בלימון ותימין

עוף בלימון ותימין

4

מצרכים:

  • 4 יחידות כרעיים עוף מופרדות מהשוקיים
  • ¼ כוס שמן זית
  • ½ כוס מיץ לימון
  • 4 כפות תימין עלעלים בלבד
  • ½ כף פלפל שחור גרוס
  • 1 כף מלח
  • 3 שיני שום כתושות

אופן ההכנה:

  • לערבב את כל חומרי המרינדה בתור תבנית בינונית.
  • להוסיף את העוף ולערבב היטב.
  • לתת לעוף לעמוד לפחות חצי שעה במרינדה
  • לחמם תנור ל-210 מעלות ולצלות את העוף 35-40 דקות או עד שהעוף שחום היטב.
  • במהלך הצלייה לצקת מהרוטב על העוף כל 10 דקות.
הדפסת המתכון

מחפשים עוד מתכוני עוף? למה שלא תכינו משהו מפה?
עוף צלוי אביב

סלט עוף מושלם

עוף אדובו מושלם בסגנון פיליפיני

השאר תגובה