החיים, מתכונים ומה שבינהם.

תפוחי אדמה מעוכים בתנור ומלח מתובל

J'accuse!

פיית העוגיות. כן, זאת עם האתר המהמם, שעושה מקרונים בצורת החזירונים של Angry Birds, שכל עוגה שלה נראית כאילו יצאה אחרי יום שלם של פינוקים וספא. היא! היא האשמה בתועבה הזאת. שכבר חודש בערך אני מכין אותה פעמים בשבוע. מעדן עם בערך אפס עבודה, פחממתי במידה ומנחם, חם מהתנור וקריספי בפה. רק צריכים תפוחי אדמה טובים וקצת סבלנות ואז מתקבלים תפוחי אדמה מעוכים , קריספיים ומושלמים.

אין פה ממש כמויות. תספרו כמה סועדים יש ותכפילו בערך ב-4 תפוחי אדמה לסועד. טוב אני מגזים. בעצם לא. תבחרו תפוחי אדמה מוצקים, מהזן הבהיר והכי חשוב לבחור תפוחי אדמה בערך בגודל אחיד, על מנת שיתבשלו בצורה אחידה ולא תקבלו חלק מבושלים וחלק עדין קשים.

תפוחי אדמה מעוכים

הכניסו את תפוחי האדמה לסיר גדול עם הרבה מים, הוסיפו 2-3 כפות מלח לסיר ובשלו עד שלהב של סכין ננעצת עם ממש מעט התנגדות בתפוח האדמה. חשוב לא לבשל את תפוחי האדמה יותר מידי, אלא רק בדיוק לנקודה שבה הם מתרככים, אבל לא יותר מידי.

מבשלים תפוחי אדמה עד לריכוך
מבשלים תפוחי אדמה עד לריכוך

את בישול תפוחי האדמה אפשר לעשות אפילו כמה שעות מראש ואם לא אמצע אוגוסט, אין בעיה לשמור אותם בכלי סגור על השיש במטבח. בזמן שתפוחי האדמה מתבשלים להם (או לפני הארוחה), חממו תנור לטמפרטורה של 220-230 מעלות. קחו תבנית של התנור ורפדו אותה עם נייר אפיה. הניחו את תפוחי האדמה על התבנית עם מעט מרווחים בין תפוח אדמה אחד לאחיו.

תפוחי האדמה לפני השלב הקריטי בחייהם
תפוחי האדמה לפני השלב הקריטי בחייהם

כעת, ניקח מועך תפוחי אדמה, ספל כבד, קערת זכוכית, מגהץ, מקרר או כל חפץ שבעזרתו נמעך קלות (!) את תפוחי האדמה.

מועכים להם את הצורה
מועכים להם את הצורה

לאחר מעכירת תפוחי האדמה, קחו שמן זית ומיזגו בנדיבות על תפוחי האדמה. ביזקו מעט מלח גס על תפוחי האדמה ומעט רוזמרין קצוץ והכניסו לתנור החם למשך 20-25 דקות, עד שתפוחי האדמה מקבלים גוון שחום, כמו של צרפתיה אחרי כמה שעות בחוף הים של נתניה (בלי סטראוטיפים גזעניים בבקשה!).
הניחו על תפוחי האדמה שליכטה יפה של שמנת חמוצה מעורבבת עם מעט מלח ועירית קצוצה והצטרפו גם אתם למכורים של תפוחי אדמה מעוכים.

תפוחי אדמה צלויים
תפוחי אדמה צלויים

ורגע לפני שאתם הולכים.
אם אתם רוצים שדרוג מגניב למלח שלכם (ומתאים בול למנה הזאת) בואו ונכין יחד מלח מתובל: הכניסו למעבד מזון עם להב פלדה 2 כוסות מלח שולחני. הוסיפו עשבי תיבול כראות עינכם וקליפת לימון מקולפת בעדינות עם קולפן ירקות (רק הקליפה. תשתדלו כמה שפחות מהציפה הלבנה).
במקרה שלי הכנסתי כמה גבעולי רוזמרין (עלים בלבד), כמה עלי מרווה ומעט לבנדר.

מכינים מלח מתובל
מכינים מלח מתובל

טוחנים את המלח יחד עם עשבי התיבול והלימון במספר פולסים עד שמתקבלת תערובת אחידה. אם יש לכם מלח אטלנטי זה הזמן להוסיף כוס מלח (או מלח גס רגיל). המלח הגס יוסיף קצת קרנצ'יות למלח. את תערובת המלח יש להעביר לתבנית תנור עם נייר אפיה ולהשאיר על השיש יום – יומיים לייבוש. את המלח יש להעביר לצינצנת אטומה ולהבטיח צנצנת אחת למישהי שתלמד אותך להכין קוסקוס אמיתי בבית.

מלח מתובל
מלח מתובל
תפוחי אדמה מעוכים

תפוחי אדמה מעוכים

6

מנות

מצרכים:

  • 6 יחידות תפוחי אדמה מהזן הלבן. בגודל בינוני
  • 3 כפות מלח
  • קורט מלח גס
  • שמן זית
  • מעט רוזמרין קצוץ
הדפסת המתכון

השאר תגובה