החיים, מתכונים ומה שבינהם.

פיצת אספרגוס, קצ'וטה וקממבר (וקצת כמהין)

בתקופה האחרונה יצא לי לבשל כמה ארוחות חגיגיות שכמט בכולן הכנתי סלט עם עגבניות צלויות, קישואים צרובים בשמן זית, ארגולה ואספרגוס והכל מוגש עם שמן בזיליקום (אחלה מנה. מתכון בקרוב). לרגל כל אותן ארוחות, נסעתי למושב היוגב (קצת פחות מחצי שעה מהבית שלי) על מנת לקנות את האספרגוסים ישירות מהמגדלים (כרמל יבולים) ועל הדרך לקנות אצלם עוד כל מני דברים מעניינים שהם מגדלים. לכבוד ארוחה שהכנתי במוצ"ש האחרון ביקרתי שם שוב והפעם הצטיידתי בעוד חבילת אספרגוס לשימוש "אישי".  יחד עם עוד כמה גבינות שקניתי בדרך הביתה, נולדה הפיצה הזאת: פיצת אספרגוס.
אני בטוח שאם תנסו לדמיין פיצה, 99% מהקוראים ידמינו בצק (דקיק ועל סף השרוף עד עבה ודביק), שכבת רוטב עגבניות, גבינות ותוספת נוספת מעל הגבינות. אז הפעם צר לי לאכזב אתכם – הפיצה היא בסגנון של פיצה ביאנקה – פיצה "לבנה" בלי הרוטב עגבניות.

פיצת אספרגוס

כמות הבצק תתאים ל-3 פיצות דקיקות או לפיצה אחת דקיקה ועוד פיצה אחת רגילה.
נתחיל עם הכנת הבצק – במיקסר עם וו לישה נלוש 500 גרם קמח לבן, כף גלוטן (לא חובה. אפשר להשתמש עם קמח לפיצה גם), כף שמרים יבשים ועוד 350 גרם מים. כאשר הבצק מתגבש לו נוסיף עוד כף שטוחה של מלח ונלוש בערך 7-8 דקות עד שמתקבל בצק חלק ונעים. בהתאם למזג האוויר וללחות, יתכן ויהיה צורך בעוד מעט מים או קמח. אל תפחדו להרגיש את הבצק.
נעביר את הבצק לקערה משומנת ונסגור עם שקית נילון של הסופר, מבלי לקשור את השקית. ניתן לבצק בערך שעה לתפוח (ביום סתיו נעים) עד הכפלת הנפח. בערך לאחר חצי שעה של תפיחה, נכניס לתנור אבן אפיה (מסוג הדברים שרצוי שיהיה בבית אם אתם אופים) ונחמם את התנור ל-230 מעלות. אם אין לכם אבן אפיה, הכניסו תבנית לתנור, כאשר החלק התחתון שלה מופנה כלפי מעלה,  וחממו את התבנית. את הפיצה, נניח ישירות על התבנית.
לאחר שהבצק סיים את התפיחה שלו, נחלק את הבצק לשלושה חלקים שווים בגודלים (עבור 3 פיצות דקות) או לשליש ולשני שליש (אם הילדים גם רוצים פיצה….) נרדד כל שליש על משטח מקומח קלות לעלה דקיק, תוך כדי סיבוב העלה מידי פעם, על מנת שלא ידבק למשטח העבודה.
בזמן שהתנור מתחמם לו, נכין את הטופינג של הפיצה: לכל פיצה ניקח 100 גרם גבינת קממבר ונפרוס לפרוסות דקות. נפרוס גם 100 גרם גבינת קצ'וטה (תרגישו חופשי לבחור איזה גבינות שאתם אוהבים) ובנוסף ניקח בערך 10 אספרגוסים ובעזרת קולפן ירקות, נפרוס אותם לרצועות דקיקות. את הראשים, נכניס ל-30 שניות למים רותחים ומייד נסנן.
אם יש לכם מירדה (המטקה הענקית הזאת שמשמת להכנסת הפיצה לתנור) – הניחו עליו נייר אפיה והעבירו את הבצק על הנייר. אם אין לכם מירדה – אפשר להשתמש בדיקט קטן או להוציא את התבנית מהתנור, להניח על משטח מבודד מחום ולהניח את הבצק (עם נייר אפיה) על התבנית.
על הבצק נבזוק מעט שמן זית ומעל נסדר את הגבינות. אם במקרה (ממש במקרה) יש לכם במקרר רסק של פטריות כמהין, זה הזמן לעשות בו שימוש ולפזר מעט על הפיצה. מעל הגבינות, נפזר את האספרגוסים – גם הגבעולים שפרסנו וגם הראשים שחלטנו במים ונכניס לתנור לבערך 15 דקות.

פיצה עם אספרגוס לפני האפיה
פיצה עם אספרגוס לפני האפיה

הפיצה מוכנה כאשר שולי הבצק מתחילים לקבל גוון חום כהה, כמעט שרוף, אבל לא להגיע לשם.
פיצה עם אספרגוס וגבינות
פיצה עם אספרגוס וגבינות

השאר תגובה