החיים, מתכונים ומה שבינהם.

דאקירי מנגו קפוא שלא תפסיקו לשתות הקיץ

במשך כמה שנים ביום ראשון של השבוע האחרון של אוגוסט נמזגו כמויות אדירות של דאקירי מנגו קפוא בכפר הנופש מעגן עדן שבדרום הכינרת. בשנים האחרונות (למעט הפסקה של כמה שנים) היינו נפגשים בסוף הקיץ 5 משפחות להנות בשבוע האחרון של אוגוסט וברגע שעשינו צ'ק אאוט, כבר שילמנו מקדמה לשנה הבאה.

אבל דאקירי מנגו היה חלק מהתפריט הקבוע שלא השתנה במשך שנים. ביום ראשון מגיעים בצהרים, מקבלים את הדירות ובערב מדליקים את המנגל ושותים בלי סוף דאקירי. ביום שני ארוחה מקסיקנית, ביום שלישי שוב פעם על האש וביום רביעי ארוחת שאריות מכל האוכל וגם צריכים לסיים את הבקבוק רום אז שום פעם שותים דאקירי מנגו קפוא.

דאקירי מנגו קפוא
דאקירי מנגו קפוא

השבוע חברים טובים חזרו מרילוקיישן ובגלל הסגר הם לא יוכלו להצטרף אלינו לחופשה השנתית (וגם בגלל הקורונה לא יצא לנו להיפגש יחד באלסקה כמתוכנן) אז לרגל חזרתם, הכנתי להם ארוחת ערב מפנקת והכנתי גם קנקן גדול של דאקירי מנגו והקפצנו אליהם הביתה.

איך להכין דאקירי מנגו קפוא הכי טעים בעולם

אז באמת שזה אחד המשקאות הכי קלים בעולם וכל מה שצריכים זה בלנדר חזק שיודע לכתוש קרח או מתקן לקוביות קרח שיודע להוציא קוביות קטנטנות.

כל מה שאתם צריכים זה מנגו בשלים וטעימים, ליים, רום איכותי וקצת אבקת סוכר וקרח ואתם מסודרים למשקה של דאקירי מנגו .

קרח ואבקת סוכר
טוחנים קרח עם אבקת סוכר

הכמויות פה יספיקו ל-4 מנות, אבל תרגישו חופשי לשלש ולחמש כמויות, כי זה משקה שפשוט אי אפשר להפסיק לשתות ממנו.

הכניסו לבלנדר חזק 5 כפות אבקת סוכר יחד עם 250 גרם קוביות קרח (8 קוביות קרח גדולות) והפעילו את הבלנדר עד שהקרח נכתש לאבקה עדינה כמו שלג. אם יש לכם בלנדר חזק, אפשר לקחת קוביות קרח, להכניס לשקית, להניח את השקית בתוך מגבת ובעזרת פטיש שניצלים לרסק את הקרח לגושים קטנים.

קרח כתוש
קרח כתוש

לאחר שיש לכם את הקרח הכתוש, נוסיף עוד 400 גרם מנגו (נטו) שזה יוצא פרי משני מנגו בינוניים. אפשר גם להוסיף מנגו קפוא שאפשר היום לקנות כמעט בכל מקום וגם מחוץ לעונת המנגו, אפשר להנות מכוס של דאקירי מנגו קפוא.

מוסיפים את המנגו להכנת דאקירי מנגו קפוא
מוסיפים את המנגו להכנת דאקירי מנגו קפוא

עכשיו עשו לעצמכם טובה, אם המנגו לא טעימים, אם עשיתם את טעות חייכם וקניתם מנגו בתחילת עונה, או המנגו ישבו אצלכם יותר מידי והחלו לתסוס – בבקשה אל תכינו מהם דאקירי מנגו קפוא. אתם פשוט תעשו לעצמכם עוול.

יחד עם המנגו, נוסיף 3 כפות של מיץ ליים ונפעיל שוב את מעבד המזון עד שנקבל מחית קפואה של מיץ מנגו קפוא. זה השלב להפריש את המנה לילדים לפני שמוסיפים את הרום! נוסיף חצי כוס רום וניתן עוד ערבוב אחד רק כדי לאחד את הטעמים.

הכנת הכוסות לפני ההגשה

ממש לפני ההגשה, ניקח את הליים שסחטנו לטובת המשקה, ונעבור איתו על שולי הכוסות. נטבול את הכוס בקערית עם סוכר מעורבב עם מעט מלח (רבע כוס סוכר עם חצי כפית מלח) ונצפה את שולי הכוס בסוכר ונמזוג בזהירות את הדאקירי מבלי לפגוע בסוכר.

הכנת הכוסות
הכנת הכוסות
דאקירי מנגו קפוא
דאקירי מנגו קפוא
דאקירי מנגו קפוא

דאקירי מנגו קפוא

4

מנות

מצרכים:

  • 50 גרם אבקת סוכר
  • 250 גרם קרח
  • 400 גרם מנגו
  • 45 מל"ל מיץ ליים 3 כפות
  • ½ כוס רום

אופן ההכנה:

  • לטחון את הקרח ואת אבקת הסוכר בבלנדר חזק עד לקבלת "אבקת" קרח.
  • להוסיף את המנגו והליים ולטחון עד לקבלת משקה חלק.
  • להוסיף את הרום ולערבב היטב.
הדפסת המתכון

אם נשאר לכם מנגו ואתם מחפשים מנה עיקרית מעולה, אז תראו מה דורית הכינה – חזה עוף ברוטב אסייתי עם מנגו

השאר תגובה