החיים, מתכונים ומה שבינהם.

סלט עגבניות צלויות עם זיתים סוריים דפוקים (הזיתים, לא הסורים)

יצא לי השבוע להתארח אצל ארז קומרומסקי במסגרת סדנת אפיה (עליה תשמעו עוד בהמשך), אבל אחד הסלטים שהוגשו במסגרת האבסה הכללית שהיתה וכמויות האוכל הלא הגיוניות, היה סלט מאוד פשוט: סלט עגבניות שרי צלויות עם זיתים  שאי אפשר היה להפסיק לאכול ממנו ולנגב את המיצים שלו שניגרו על הצלחת, עם לחם שנאפה זה עתה.
אם אתם מחפשים לרענן את מלאי הסלטים המהירים שלכם, סלט שאפשר להגיש חמים, מיד לאחר צליית העגבניות, פושר או קר. סלט לפיקניק או לסתם ארוחה לא מחייבת – אני ממליץ לכם בחום לנסות אותו.  אפשר לנשנש את הסלט הזה עם החלה הטריה של יום שישי, או עם פרוסת טוסט עם לבנה חמצמצה ועליה כמה כפות גדושות מהסלט הזה.
עוד לא אמרתי שזה סלט שממש קלי קלות להכין ויש בו בסך הכל שלושה מרכיבים, לכן חשוב להקפיד על איכותם.
שנתחיל?

סלט עגבניות צלויות

אני השתמשתי בעגניות מזן שוקוליטוס (עגבניות אדומות – חומות ומתוקות) אבל כל סוג של עגבניות שרי יתאים. את העגבניות יש לדקור עם קיסם, על מנת שלא יתפוצצו במהלך הצליה שלהן. ניצק מעט שמן זית שיעטוף את העגבניות ונכניס לתנור שחומם מראש על 200 מעלות למשך 25-30 דקות.

לאחר סיום הצליה, נעביר את העגבניות לקערה, יחד עם כל הנוזלים שלהם ונוסיף חופן גדול של זיתים סורים דפוקים ומגולענים. אין פה ממש חשיבות לכמות המדויקת, אבל הכמות "הטעימה" והמורגשת תהיה של שליש עד חצי מכמות העגבניות. את הזיתים נגלען ביד ולא בעזרת סכין. למה? ככה. ניקח עוד פלפל חריף אחד ונפרוס לפרוסות דקיקות. כמה פלפל? כתה שתופס. תלוי בחריפות של הפלפל וברף החריפות של הסועדים.


באופן עקרוני לא צריך תיבול נוסף. שמן זית יש מהעגבניות ומליחות ולימוניות יש מהזיתים, אבל בכל זאת, טעמו את הסלט ותקנו תיבול אם אתם מרגישים שחסר לכם מליחות או לימון.

ואם אתם רוצים גם את המתכון לחלה מעולה, הנה היא למי שפספס.

השאר תגובה