החיים, מתכונים ומה שבינהם.

הכיבוש משחית! (שעועית ירוקה עם רוטב של לימונים כבושים)

הכל התחיל כשהמטפלת שלנו הביאה לי צנצנת עם לימונים כבושים שהיא הכינה. מהסוג בלי הפפריקה. יש אמרה מפורסמת שאומרת שאם החיים נותנים לך לימונים, למה לא להפוך אותם ללימודנה… הבעיה היתה שהלימונים היו עם מלח, כך שלימונדה ירדה מהפרק. אבל פתאום נדלקה נורה מעל הראש שלי (הבת שלי נכנסה למטבח והדליקה את האור) וראיתי על מדף התבלינים את הצנצנת עם הקונפי שום שלא מזמן הכנתי. ישר הכנסתי את הלימונים לתוך קערת התרמומיקס (פודפרוססור יעבוד מצויין גם) יחד עם כמה שיני קונפי שום וצריר יפה של נענע ותוך עשר שניות היה לי את אחד הממרחים הכי טובים שהכנתי.
אחרי שמרחתי את הממרח על לחם, מילאתי בתוך אפרופו, נישנשתי עם קרקרים החלטתי לקחת את הממרח לשלב הבא ולשלב את הסלט עם שעועית ירוקה צרובה.
למרות שאפשר להכין את המנה הזאת גם משעועית קפואה (רק עדינה) הוא הכי טוב עם שעועית טריה, שמוסיפה המון פריכות, שאובדת בעת ההקפאה.



בזמן שקוטמים את השעועית, נרתיח סיר גדול עם המון מים וכאשר השעועית מוכנה והמים רותחים, נשלח את השעועית לרחצה קלה, של 8-10 דקות במים הרותחים, יחד עם מעט מלח ובמקביל, נכין קערה גדולה עם מי קרח, אשר יעצרו את בישול השעועית לאחר הוצאתה מהמים וישאירו אותה ירוקה ופריכה.



לפני שמוציאים את השעועית מהסיר, דוגו אחת ובידקו שהיא מבושלת ולא קשה מידי. במידה והשעועית עברה את המבחן, נסנן את השעועית ונעביר למי הקרח למספר דקות ושוב נסנן.


אחרי המקלחת הרותחת של השעועית הגיע הזמן לעוד התעללות אחת אחרונה. ניקח מחבת גדולה וכבדה ונלהיטה היטב. כאשר המחבת ממש חמה, נוסיף 2-3 כפות של שמן זית ואת השעועית (המסוננת!) ונקפיץ במשך 3-4 דקות עד שתקבל צריבות מכל הכיוונים.



עכשיו, אחרי שהשעועית מוכנה נכין את הרוטב. לתוך מעבד מזון נכניס חופן עלי נענע, 4-5 שיני שום קונפי ועוד משהו כמו חצי כוס לימונים כבושים. נוסיף רבע כוס שמן זית ונעבד את הכל עד לקבלת מחית חלקה עם מעט גושים.


נערבב את הרוטב עם השעועית ונגיש. אפשר להכין את הסלט מראש והוא יוצא מעולה גם בטמפרטורת החדר וגם כסלט קר.

לפני ההגשה אפשר לגרד מעט פרמז'ן או פקורינו על הסלט.

סלט שעועית ירוקה

שעועית ירוקה ברוטב לימונים כבושים

8

מנות

מצרכים:

לשעועית

  • 1 ק"ג שעועית ירוקה אפשר גם קפואה עדינה

למימרח לימונים כבושים

  • 5 שיני קונפי שום
  • כוס נענע עלים בלבד, לא דחוסים
  • 0.5 כוס לימונים כבושים
  • 0.25 כוס שמן זית

אופן ההכנה:

  • לשטוף את השעועית ולקטום את הקצוות שלה.
  • לחלוט את השעועית במים רותחים ומומלחים קלות עד לריכוך חלקי - בערך 5-7 דקות.
  • כאשר השעועית רכה, אך עדין פריכה לסננה ולצננה במי קרח או לשטוף תחת מים קרים על מנת לעצור את הבישול.
  • להכניס את כל חומרי הרוטב למעבד מזון ולטחון עד לקבלת רוטב אחיד.
  • לערבב את הרוטב עם השעועית ולהגיש. 
הדפסת המתכון

השאר תגובה