החיים, מתכונים ומה שבינהם.

ליקר וישניאק: הפוסט שנולד לפני שנה

יש דברים שלא מיועדים לחסרי סבלנות ולאנשים שלא יכולים לדחות סיפוקים. לליקר וישניאק זה הוא אחד מהם. ליקר וישניאק (או ליקר דובדבנים) זה דבר שלוקח זה להכין וצריכים לתת לדובדבנים ולסוכר לשבת הרבה זמן יחד על מנת שיכירו היטב אחד את השני.

דובדבני וישניאק

אם התמזל מזלכם ומצאתם בשווקים דובדני וישניאק, שטעמם חמוץ ולא ממש טעים לנישנוש כמו הדובדבנים האדומים והכתומים המתוקים, תוכלו להכין ממנו ליקר וישניאק מעולה. הכנת הליקר מאוד מאוד פשוטה, אם כי לוקחת מספר חודשים. אל תחששו מהזמן הארוך שלוקח להכין את הליקר, הליקר הזה אינו מפונק ואינו דורש טיפול מיוחד. כל הדרישה שלו היא שיניחו לו לנפשו במקום חשוך. הזמן יעשה כבר את העבודה.

את הדובדבנים יש לשטוף היטב, להסיר את הגבעולים ולייבש היטב. לאחר ייבוש הדובדבנים, ניקח צנצנת גדולה, שניתן לאטום לאחר הסגירה ונתחיל למלא שכבת סוכר ושכבת דובדבנים. כמות הסוכר צריכה להיות שווה לכמות הדובדבנים.

דובדבני וישניאק
דובדבני וישניאק

רגע לפני שאתם מתחילים למלא את הצנצנת, חשוב להקפיד לעקר אותה היטב (למרות תכולת הסוכר הגבוהה שעוזרת למנוע התפתחות חידקים). מלאו את הצנצנת מים רותחים ונגבו היטב עם מגבת נייר או מגבת נקייה.

הכנת ליקר וישניאק

זהו.

90% מהעבודה הסתיימה. כל מה שנותר כעת זה לתת לזמן לעשות את שלו ולשמור את הצנצנת בתוך ארון (רחוק מהתנור). לאחר מספר בודד של חודשים, כל הסוכר ימס ואפשר יהיה לסיים את הכנת הליקר.

בתחילת התהליך אפשר מידי פעם לתת ניעור לצנצנת ולוודא שכל הדובדבנים מכוסים בסירופ שנוצר.

כל מה שנותר עכשיו זה לערבב את הליקר עם אלכוהול – החל מכהל נקי, דרך ברנדי או וודקה – כל מה שעושה לכם את זה, למרות שגם עם אלכוהול נקי זה יוצא מעולה. את כמויות האלכוהול, אני אשאיר לכם ולטעם האישי שלכם.

תתחילו בסינון הסירופ דרך כמה שכבות של בד גזה ולאט לאט להתחיל להוסיף את האלכוהול.

את הליקר מגישים עם הדובדבנים (כולל החרצנים שלהם). אפשר להנות מהליקר כמו שהוא:

או להגיש יחד עם קינוח אחר

את הליקר המוכן יש להעביר לבקבוקים נקיים.

2 תגובות

    1. אפשר גם וגם. אם מעבירים לבקבוק רגיל עם פיה צרה, עדיף להפריד. אם שומרים בנפרד, לכסות אותם בחלק מהנוזלים.
      אני שומר בצנצנת את הכל יחד.

השאר תגובה