לחתוך את הבצל, השום ואת הפלפל האדום לקוביות קטנות.
לחמם את השמן וכאשר השמן חם לטגן את הירקות עד לריכוך.
להוסיף את הבשר ולטגן תוך כדי פירור הבשר לפירורים קטנים עד שהוא משנה את צבעו לאפרפר.
להוסיף את רסק העגבניות והעגבניות המרוסקות ולערבב היטב.
אם משתמשים בשעועית יבשה, משרים אותה לילה ומבשלים אותה עד לתחילת ריכוך. אם משתמשים בקופסת שימורים או בשעועית מבושלת קפואה פשוט מוסיפים לתבשיל.
לתבל עם הפפריקה, מלח, כמון ואורגנו לערבב היטב.
אם משתמשים בצ'ילי יבש, לפתוח אותו לרוקן את הגרעינים. לקלות 10 שניות מכל צד על מחבת חמה יבשה ולהוסיף לסיר. אם לא משתשמים בצ'לי יבש, להוסיף חצי כף פפריקה מעושנת.
להעביר ללהבה הכי נמוכה או לתנור שחומם מראש על 130 מעלות ולבשל עוד שעה וחצי עד שלוש שעות.
להוסיף מלח לפי הטעם ולערבב.