החיים, מתכונים ומה שבינהם.

שרימפס בערק תפוחים

לפני כמה חודשים יצא לי להשתתף בסדנת דגים בחנות הדגים הקרובה למקום מגוריי – "שלדג". שם גם גיליתי את ערק התפוחים של אלנמרוד. ערק מעולה, עדין מאוד עם ארומה נפלא של תפוחים. אז אחרי "שסתם" שתיתי ממנו וטחנתי אותו עם ענבים קפואים יצא לי להכין איתו שרימפסים.

התוכנית המקורית היתה בכלל להיות בעבודה, אבל נזילת מים מהרדיטור, השביתו את הרכב ולכן נאלצתי לבלות בבית. אז לארוחת צהרים הוצאתי את השאריות השרימפסים שנשארו ממפגש הבלוגרים שבוטל והתכנון היה להכין אותם עם יין לבן ושום. היין (פלוראל בלאנק של וילה וילהלמה) כבר נפתח, אבל ממש לפני שמזגתי למחבת, החלטתי להחליפו בערק תפוחים, החלטה שלא הצטערתי בעקבותיה, אבל נתחיל מההתחלה.

המנה יכולה להיות מנה ראשונה מאוד מרעננת או מנה עיקרית, תלוי בכמות השרימפסים שאתם מתכננים לכל סועד. מבחינת כמויות, המתכון מתייחס לכמות של 20 שרימפסים.

נתחיל בפריסה של שתי שיני שום לפרוסות דקות. במחבת גדולה נניח 30 גרם חמאה יחד עם השום ונתחיל לחמם (הפעם לא מחממים מראש את המחבת. בגלל שהשום פרוס דק הוא עלול להשרף במחבת חמה).



כאשר החמאה נמסה נערבב את השום עוד כחצי דקה ואז נוסיף את השרימפסים (נקיים כמובן, ויבשים. לא צריך לנגב אותם עם מגבת, אבל גם לא לתת להם שטיפה בדיוק לפני שהם הולכים לפגוש את הבורא).

אם כמות השרימפסים לא מספיקה לגודל המחבת, שווה להכין את המנה בשתי נגלות ולא להכניס יותר מדי שרימפסים למחבת. כמות גדולה מדי גם תקרר יותר מדי את המחבת וגם הטיגון שלהם לא יהיה אחיד.

נטגן כל שריפס בערך דקה וחצי ואז נהפוך לצד שני.

השרימפס יקבל צבע כתמתם-ורדרד ויתחיל מעט לקבל חריכה עדינה. זה הזמן להפוך צד. נתבל את השרימפסים שבמחבת במעט פלפל שחור ומלח ולאחר שכולם מוכנים, ניתן ערבוב טוב למחבת. עכשיו ניקח שליש כוס ערק תפוחים ונמזוג למחבת.

ניתן בזהירות ערבוב טוב למחבת וניתן לערק ללטף את השרימפסים. לאחר שכל השרימפסים שתו מעט מהערק, נטה מעט את המחבת ונדליק את הערק שנותר. ברגע שהאש תכבה, נעביר את השרימפסים לצלחת ונתענג.

אם אתם מכינים את המנה לכמה אנשים – לא לריב על השום! מתקבל שום רך, חרוך ומתקתק! פשוט מעדן.

גזור ושמור

מצרכים: (למנה עיקרית אחת או 2-3 מנות ראשונות)

  1. 20 שרימפסים נקיים
  2. 30 גרם חמאה
  3. שתי שיני שום פרוסות דק
  4. שליש כוס ערק תפוחים
  5. פלפל שחור
  6. מלח

אופן ההכנה:

  1. להניח את השום והחמאה על מחבת קרה ולהדליק את האש.
  2. כאשר החמאה נמסה לערבב עוד חצי דקה ולהוסיף את השרימפס.
  3. לטגן את השרימפס כדקה וחצי מכל צד עד שהשרימפס משנה את הצבע לכתמתם-ורדרד.
  4. לתבל עם פלפל שחור ומלח ולערבב היטב.
  5. להוסיף את הערק למחבת ולערבב היטב עד שכל השרימפסים יהיו עם ציפוי.
  6. להטות את המחבת ולהדליק.

אהבתם? הכנתם? שתפו…

השאר תגובה