החיים, מתכונים ומה שבינהם.

רכז רימונים ביתי ללא סוכר שמחזיק לנצח

רכז רימונים ביתי היה הסיוט של הילדות שלי. אני זוכר בקבוק ישן, עטוף בנייר עיתון ומחוזק בגומייה, ובתוכו רכז רימונים תוצרת בית. רכז רימונים שסבתא שלי ואמא שלה (סבתא של אמא שלי) היו מכינות על ידי בישול ארוך מאוד של מיץ רימונים וצימצום של המיץ.

את רכז הרימונים הזה היינו מקבלים עם כף גדושה כל פעם שסבלנו משלשול וזה אחד הטעמים הכי חמוצים שזכורים לי מהילדות, למרות שהיום, אני יכול לשתות את הרכז הזה הישר מהבקבוק.

אני מאוד אוהב להכין מתכונים עם רכז רימונים. החל מסתם להוסיף לסלט ירקות, להוסיף לוויניגרט, לממולאים, לתת צבע מדהים לעוף בתנור, בתור רוטב למלאבי ועוד מלא אפשרויות.

רכז רימונים ביתי
רכז רימונים ביתי

רכז רימונים ביתי

אז נכון שהכי קל ללכת לסופר ולקנות רכז רימונים (ובמקרה הזה תבדקו שזה בלי תוספת סוכר, אלא רק 100% רימונים), אבל הכי כיף זה להכין רכז רימוני ביתי כי אין כמו טעם של דברים ביתיים וזה הדבר הכי קל בעולם להכין.

אז נכון שיש את העניין הקטן של לפרוט את הרימונים, אבל בואו ואני אלמד אתכם טריק איך לפרוט את הרימונים מהר מאד. אם אתם רוצים, אתם גם יכולים לקנות מיץ רימונים טבעי ולוותר על כלעניין פריטת הרימונים.

קילוף רימונים
קילוף רימונים

איך לפרוט רימונים בקלות

לפני כמה שנים מגדל רימונים לימד אותי שיטה לפרוט רימונים ואחרי התנסות על 3-4 רימונים מפתחים יכולות קילוף בקצבים מטורפים (רוצים טיפ? למדו את הילדים שלכם לפרוט רימונים. שלי אוכלים רימונים בלי סוף).

אני יודע שיש המון שיטות לפרוט רימונים (גם את זה שחוצים את הרימון ומכים אותו) אבל היתרון בשיטה זאת שהגרעינים נשארים שלמים ולא מעוכים ופצועים.

אז מתחילים בחיתוך חתך לאורכו של הרימון בחלקו העליון בערך 1-2 ס"מ מהחלק העליון שלו. נזהרים לא להכניס את הסכין עמוק מידי על מנת לא לפצוע את הגרעינים. אולי בפעם הראשונה תפספסו, אבל מהר מאוד לומדים עד לאן להיכנס עם הסכין.

שיטה מהירה לקילוף רימון
שיטה מהירה לקילוף רימון

אחרי ביצוע החתך, מסירים בעדינות את "המכסה" של הרימון וממשיכים לחרוץ את הקליפה שלו לאורכה בדיוק באותם המקומות בהם נמצאים הקרומים הצהובים שמפרידים את הרימון. אחרי שמסירים את הכתר של הרימון, אפשר לראות בקלות את החלוקה הפנימית שלו ולבצע את החתכים.

מבצעים את החתכים ואז בעדינות מפרידים את הרימון לפלחים. בשלב בזה ישנה חתיכה גדולה במרכז הרימון שפשוט תתנתק בקלות.

שיטה מהירה לקילוף רימון
שיטה מהירה לקילוף רימון

נהפוך את הרימון (בשלב זה יפלו כבר מלא גרגירים) ובעזרת כף גדולה נתחיל להכות ברימון מכל הכיוונים. גרעיני הרימון יתחילו להתנתק ממנו וליפול לתוך הקערה. סובבו מידי פעם את הרימון והכו בו על הקליפה במקומות שונים.

שיטה מהירה לקילוף רימון
שיטה מהירה לקילוף רימון

אחרי שסיימתם להכות את הרימון ורב הגרעינים שבו יצאו, אפשר לפתוח אותו ולפרוט את שאריות הגרעינים. עשו זאת עם 2-3 רימונים ואני מבטיח לכם שליטה מהירה בשיטה.

הכנת מיץ רימונים

אם כבר אתם מכינים רכז רימונים ביתי, דאגו למספיק מיץ רימונים. ברגע שקילפתם מספיק רימונים הגיע הזמן להפוך אותם למיץ. הכניסו את הרימונים למעבד מזון ובכמה פולסים הפכו את גרגרי הרימון למיץ רימונים טבעי. אתם בטח שואלים "טל, למה לא פשוט לחצות את הרימונים ולסחוט אותם?" אם תעשו את זה, תקבלו מיץ רימונים עם עפיצות. מה זאת עפיצות אתם שואלים? זאת ההרגשה הזאת שאתם שותים מיץ רימונים סחוט עם הקליפה וכל הפה שלכם יבש.

סננו את המיץ דרך מסננת ובעזרת כף, מעכו קלות את הגרעינים וכל מה שנשאר במסננת.

הכנת מיץ רימונים
הכנת מיץ רימונים

מאחר ואנחנו עוד מעט הולכים להתחיל לבשל את המיץ רימונים על מנת לקבל רכז רימונים ביתי, חשוב מאוד לסנן את המיץ כמה שיותר. לאחר הסינון הראשוני בעזרת המסננת, נסנן את כל השאריות של הגרעינים ומלא מלא מיץ (שעבר עבר סינון ראשוני) דרך בד גבינה או בד חיתול.

סוחטים את המיץ
סוחטים את המיץ

הניחו את כל השאריות מהמסננת במרכזו של חיתול בד נקי או בד לסינון גבינות, סיגרו את החיתול וסחטו בעדינות את כל המיץ שרק אפשר.

שאריות הגרעינים של הרימון
שאריות הגרעינים של הרימון

לאחר סחיטת גרעני הרימון נעביר את המיץ עוד סינון אחד דרך הבד גבינה / חיתול. מאחר ואנחנו הולכים לצמצם את המיץ, אנחנו רוצים אותו נקי ומסונן כמה שיותר.

סינון מיץ רימונים טבעי
סינון מיץ רימונים טבעי

איך לבשל רכז רימונים ביתי?

אז קילפתם, סחטתם וסיננתם את המיץ רימונים וכל מה שנשאר עכשיו זה להתחיל לבשל ולצמצם את המיץ רימונים. אם אתם לא רוצים להרוס סיר של לה-קרוזה שעולה מעל 1,000 ש"ח, תשכחו כל מה שסבתא שלכם סיפרה לכם (או את זכרונות הילדות שלכם).

בשלו את מיץ הרימונים על להבה נמוכה ממש עד שאתם מקבלים סירופ סמיך מאוד. זה יקח כמה שעות (תלוי בכמות המיץ שסחטתם ובגודל שטח הפנים של הסיר). מכמות של 2 ליטר מיץ רימונים תקבלו בערך 350 מל"ל של רכז רימונים ביתי.

כאשר הסירופ נראה לכם מוכן, כבו את האש וצננו מעט את הסירופ. כאשר הסירופ מתקרר תוכלו לבדוק את הצמיגות שלו. כאשר הסירופ מוכן, העבירו אותו לצנצנות מעוקרות.

רכז רימונים ביתי
רכז רימונים ביתי

הסירופ ישמר תקופה ארוכה מאוד אם תקפידו לא להכניס לתוכו כלים מלוכלכים.

השאר תגובה