החיים, מתכונים ומה שבינהם.

סינטה מוקפצת עם פלפלים ופטריות

אני לא מקנא בדתיים השנה. תקופת החגים יוצאת באמצע השבוע וכמות ארוחות החג שאדם צריך לעבור במהלך החגים וסוף השבוע הצמוד אליהם, היא כמות לא אנושית. תוסיפו לזה את העובדה שאם אתם משפחה דתית, אז או שאתם מארחים ואז אתם צריכים לסבול בבית שלכם עוד משפחה (אחת או יותר) ואם אתם מתארחים, אז אתם צריכים להיות תקועים עם המארחים שלכם בלי יכולת לקום וללכת כשבא לכם.
למזלי הרב בורכתי במשפחה גדולה עם הרבה אחים כך שעול הכנת הארוחות חולק פחות או יותר בין כולם. אני לארוחת יום השישי החלטתי להכין ארוחה סינית ובין השאר להכין נתחוני סינטה עם פלפלים אדומים ופטריות.
כמו הרבה מנות סיניות, נתחיל בהכנות לפני תחילת הטיגון / הקפצה, מאחר וברגע שתתחילו עם הטיגון עצמו, לא יהיה לכם זמן לקילוף, קיצוץ, חיתוך, שטיפה, הבנתם כבר, נכון?
אז ניקח 4-5 בצלי שאלוט ונפרוס לפרוסות דקיקות.

בנוסף נקצוץ דק ככל הניתן 3-4 ס"מ של שורש ג'ינג'ר טרי (לא שורש שנראה כמו עור הפנים של סבתא שלכם). את הג'ינג'ר אני קולף עם קולפן ירקות, מעמיד על הבסיס שלו ואז פורס לפרוסות דקיקות. את הפרוסות פורסים לרצועות ואז לקוביות קטנטנות.


בנוסף ניקח 3-4 שיני שום ונקצוץ דק ונשמור בצד.  ניקח גם שלושה פלפלים אדומים (או ירוקים) ונפרוס לרצועות דקיקות.

עכשיו לבשר – הכי טוב זה רצועות דקות של סינטה. אם יש לכם קצב שאתם סומכים עליו, תנו לו לפרוס לכם את הסינטה לרצועות דקות. אם לא, קנו נתח יפה של סיטנה ללא השומן ופירסו אותו בעצמכם לרצועות באורך של בערך 4-5 ס"מ, בעובי של ס"מ ורוחב של חצי ס"מ. את הסינטה, הוציאו מהמקרר חצי שעה לפני ההכנה על מנת שהבשר יגיע לטמפרטות החדר ולא תטגנו אותו כשהוא עדין קר.


על מנת שסינטה תתרכך מעט ותקבל טעמים, אני מכין מרינדה של קורנפלור, מים ומעט סויה – שתי כפות קורנפלור, שתי כפות סויה ובערך רבע כוס מים. את המרינדה יש לערבב היטב על מנת שלא יהיו גושי קורפלור וערבב היטב עם הבשר לפחות חצי שעה לפני הטיגון.

עכשיו, כשכמעט הכל מוכן (עדין לא פרסנו את הפטריות ואת זה נעשה ממש לפני הטיגון שלהן) ניקח ווק ונלהיט אותו. כאשר הווק חם מאוד, נוסיף שתי כפות שמן (לא זית) יחד עם השאלוט, השום והג'ינג'ר ונערבב היטב. כאשר הבצל מתחיל להתרכך, נוסיף את הפלפל האדום ונערבב היטב. בזמן שהפלפל מתרכך, ניקח בזריזות סלסת פטריות ונפרוס לפרוסות דקות שגם אותן נוסיף לווק ונערבב היטב.

כאשר הירקות מתרכים, נסיר מהאש ונשמור בצד.
נחמם שוב את הווק, נוסיף עוד 2-3 כפות שמן ואת נתחוני הסינטה ובעזרת כף עץ נערבב את הבשר ללא הפסקה עד אשר ישנה את צבעו באופן אחיד לצבע חום – אפרפר של בשר מוכן.

כאשר בשר מוכן, נחזיר את הירקות המרוככים לווק וניתן עוד ערבוב. ניקח עוד רבע כוס מים (או ציר עוף) עם כף קורנפלור ונערבב היטב ונמזוג את התערובת לווק וניתן עוד ערבוב עד להסמכת הרוטב.
נעביר לצלחת הגשה ונערבב עם בצל ירוק קצוץ.

סינטה מוקפצת עם פלפלים ופטריות

מצרכים (מתאים ל-10 מבוגרים בתוך תוספת לעוף חמוץ מתוק ולאורז מטוגן)

  1. 600 גרם סינטה פרוסה לרצועות דקות
  2. 4-5 בצלי שאלוט פרוסים לפרוסות דקות
  3. 3-4 ס"מ של ג'ינג'ר טרי קצוץ דק ככל הניתן
  4. 3-4 שיני שום קצוצות
  5. 3 פלפלים אדומים פרוסים דק
  6. סלסלת פטריות פרוסות דק
  7. 4-5 גבעולי בצל ירוק קצוצים.
  8. שמן לטיגון
  9. 2 כפות רוטב סויה
  10. מים

אופן ההכנה:

  1. לערבב היטב שתי כפות קורנפלור עם שתי כפות רוטב סויה ורבע כוס מים, למזוג על הבשר ולערבב היטב.
  2. להשאיר את הבשר כחצי שעה מחוץ למקרר עד להגעה לטמפרטורת החדר.
  3. לחמם ווק ולהוסיף שתי כפות שמן.
  4. לאדות את הבצל, השום והג'ינג'ר וכאשר הבצק מתרכך להוסיף את הפלפל.
  5. בזמן שהפלפל מתאדה, לפרוס בזריזות את הפטריות ולהוסיף לווק.
  6. כשר כל הירקות רכים להסיר מהאש ולשמר בצד.
  7. להוסיף עוד 2-3 כפות שמן לווק ולטגן את הבשר תוך כדי ערבוב מתמיד.
  8. כאשר הבשר מוכן להחזיר את הירקות לווק ולערבב היטב.
  9. לערבב היטב רבע כוס מים (או ציר עוף) עם כף קורנפלור וונמזוג את התערובת לווק.
  10. נערבב היטב עד להסמכת הרוטב ונוסיף בצל ירוק טרי.

השאר תגובה