החיים, מתכונים ומה שבינהם.

כשהמקרר מסתכל עליכם בחזרה מכינים תבשיל עדשים

מכירים את המצב בו אתם עומדים מול המקרר, מחפשים מה לאכול או מה אפשר לבשל והמקרר פשוט מסתכל עליכם בחזרה? או שהמקרר ריק ממצרכים (טוב, לא ממש ריק, יש את המעדן של הילדים שכבר שבוע פתוח עם כפית בתוכו כי אחרי שהם רבו על המעדן היחיד, הם בסופו של דבר לא אכלו אותו) או שאין שום דבר ראוי להכנה. בדר"כ השלב הבא, הוא לפתוח את הארונות ולחפש משהו מעניין שם. ושם מצאתי! חבילת עדשים שחורות, חבילת עדשים כתומות, חבילת עדשים חומות וחבילת קינואה.


וכמו שאני מסתכל על כל העדשים, החלטתי להכין נזיד עדשים (גם בשר לא היה בפריזר). תבשיל מעולה, בריא ומשביע שתוך חצי שעה היה מוכן.
נתחיל בקיצוץ שני בצלים בינוניים (או אחד גדול) יחד עם ארבעה שיני שום.


כעת נחמם את המחבת הכי גדולה שיש לנו (במידה ויש גם מכסה) או הסיר הכי רחב. כאשר המחבת חמה, נוסיף שתי כפות שמן זית ונזהיב את הבצל והשום. בזמן שהבצל והשום מיטגנים להם להנאתם, אין צורך להתעסק איתם יותר מדי, רק לדאוג לערבב מדי פעם ולשמור שהשום לא ישרף, אחרת טעמו יהיה מר. מה שכן נעשה בזמן הטיגון זה להכניס למסננת כוס עדשים שחורות, כוס עדשים אדומות וכוס עדשים חומות.

את העדשים נשטוף היטב תחת מים זורמים עד שכל האבק ישטף והמים הזורמים מהמסננת, יהיו נקיים. נניח את המסננת בצד ונקלף את הגזר שנשכח לו במגירת המקרר. את הגזר, נררר על פומפיה גסה.

אם יש לכם שורש ג"ינג'ר זה הזמן לקחת חתיכה קטנה ממנו ולקצוץ דק – בערך כפית – יותר או פחות לפי הטעם שלכם.

עכשיו, הבצל והשום כבר מוכנים, אז מה שנשאר לעשות זה להעביר את העדשים, הגזר והג'ינגר אל המחבת ולתת ערבוב להכל עד שנקבל תערובת אחידה. נוסיף למחבת ליטר של ציר עוף (או ירקות עם רוצים מנה צמחונית) וניתן למחבת לרתוח. בזמן שהתערובת מתבשלת לה, נכין את תערובת התבלינים. הפעם השתמשתי במה שהיה בבית, ואין צורך לעשות בדיוק את אותו הדבר. אני לקחתי כפית של כורכום, כפית של גראם מסלה, כפית כמון, חצי כפית קארי ורבע כפית קינמון.

נוסיף את תערובת התבלינים את התבשיל, יחד עם שתי כפות גדושות של רסק עגבניות (חבילה קטנה), נערבב היטב ונכסה היטב את העדשים בעוד מים.
נכסה את המחבת (או הסיר) ונעביר ללהבה הנמוכה ביותר למשך עשרים  עד עשרים וחמש דקות, אשר במהלכן העדשים הכתומות יתפוררו לגמרי (שזה טוב..) והעדשים השחורות והחומות יתרככו. עם סיום הבישול, נוסיף כפית של מלח ונערבב בעדינות על מנת לא למעוך יותר מדי את העדשים.


בזמן שתבשיל העדשים מתבשל לו, נכין סיר של אורז לבן או קינואה, אשר נגיש יחד עם העדשים. במידה והתמזל מזלכם, ובגינה שלכם צומחת לה כוסברה, זה הזמן ללכת ולקטוף כמה עלים, אשר יוגשו יחד עם המנה. אם אתם מהסוג השני של האנשים, תרגישו חופשי להשתמש בפטרוזליה.



להגשת המנה, נניח שכבת אורז או קינואה על הצלחת, מעליה שכבת עדשים ולבסוף כוסברה.


נזיד עדשים הודי
נזיד עדשים הודי

גזור ושמור

מצרכים (לשש עד שמונה מנות)

  1. כוס עדשים חומות
  2. כוס עדשים כתומות
  3. כוס עדשים שחורות
  4. שני בצלים קצוצים דק
  5. ארבע שיני שום קצוצות
  6. כפית ג'ינג'ר קצוץ
  7. גזר גדול מגורר על פומפיה גסה
  8. שתי כפות רסק עגבניות
  9. כפית מלח
  10. כפית כורכום
  11. כפית כמון
  12. כפית גראם מסלה
  13. חצי כפית קארי
  14. רבע כפית קינמון
  15. מים
  16. כוסברה להגשה

אופן ההכנה:

  1. במחבת גדולה לחמם שתי כפות שמן ולהזהיב את הבצל והשום.
  2. להוסיף את העדשים, גזר, הג'ינג'ר וציר העוף ולהביא לרתיחה.
  3. להוסיף את רסק העגבניות ותערובת התבלינים ולערבב היטב.
  4. לכסות את העדשים במים, ולבשל במשך עשרים עד עשרים וחמש דקות על להבה נמוכה.
  5. להוסיף כפית מלח ולערכבב בעדינות
  6. להגיש עם אורז או קינואה.

השאר תגובה