החיים, מתכונים ומה שבינהם.

תבשיל עוף עם אורז שילדים מתים עליו

אתם בטח מכירים את הסיפור על מרק הכפתור. השבוע, בעת נסיונות ההזנה של שני הגדולים, הפשרתי בבוקר שני פולקעך. שיהיה. מה יקרה איתם? לא ידעתי. אז הכנתי תבשיל כפתור. מכל השאריות שהיו במקרר מסוף השבוע. מעדן כזה, כבר הרבה זמן לא יצא.
אז בלי יותר מידי סיפורים, תרגישו חופשי לשנות מרכיבים, לשנות תיבול ולעשות ככל העולה על רוחכם.  אין חוקים למעט חוק אחד – העוף צריך להיות בטמפרטורת החדר.
מתחילים בטיגון העוף עם מעט שמן זית. חממו מחבת גדולה (או סיר שטוח), הוסיפו 4-5 כפות של שמן זית וטגנו את העוף (ללא העור שלו) כמה דקות מכל צד עד שהעוף מזהיב קלות. בזמן הטיגון, קלפו שני תפוחי אדמה, מהזמן הלבן, ופירסו אותם לפרוסות בעובי של ס"מ. הוסיפו את תפוחי האדמה למחבת בשכבה אחת.

נכון שתפוחי אדמה שרופים בתחתית הם כי טעימים?

תנו לתפוחי האדמה להשחים כמה דקות מצדים התחתון והיפכו אותם. הצד השני יתבשל במהלך בישול התבשיל כולו.
זה הזמן להוסיף את כל השאריות שיש בבית

עכשיו זה הזמן להוציא מהמקרר את כל השאריות שיש בו. חצי ראש ברוקולי מפורק לפרחים קטנים, 2-3 גזרים קלופים ופרוסים לטבעות עבות, 4-5 פטריות שלמות, אם יש כרובית גם היא תלך מצויין עם הכל.  פשוט מניחים את הירקות במחבת.

מעל כל הירקות, נפזר כוס אורז שטוף ומסונן.
יש גם אורז… לא לדאוג

עכשיו נתחיל עם התיבול – נפזר מעל כל התבשיל פלפל שחור גרוס טרי ומלח, 4-5 כפות של רוטב סויה, רבע כוס יין מרסלה, כף דבש ונכסה את הכל במים (בסביבות 3 – 4 כוסות). נעביר ללהבה הנמוכה ביותר ונבשל כחצי שעה עם מכסה.
מערבבים בעדינות ודואגים שהאורז יכוסה במים

אם יש לכם תפוזונים סיניים, פירסו אותם לפרוסות והוסיפו גם במהלך הבישול או שאפשר להוסיף קצת קליפות תפוזים מסוכרות
אפשר להוסיף גם תפוזים סיניים או קליפות תפוזים

בתאבון.
תבשיל עוף עם אורז

עכשיו, אחרי שאני קורא את הפוסט לפני הפירסום, אני מגלה שבעצם הכנתי מקלובה…(כמעט)

השאר תגובה