החיים, מתכונים ומה שבינהם.

סלט דלעת וכרובית עם עדשים שחורות שלא תוכלו להפסיק לנשנש

השכנים בישוב כבר מכירים אותי. הורידו עץ לימונים עם כמה טונות של לימונים? בבוקר מחכה לי ליד הדלת שקית מלא לימונים. יש עץ מלא אגסים? מכינים ריבת אגסים עם וניל.  חצי לי וחצי להם. לכן לא התפלאתי לקבל את ההודעה הזאת מהשכן (היקר) ממול:

עכשיו השאלה – מה עושים עם הדלעת? ברור שהכיוון הראשון הוא להכין מרק כתום, אבל זה היה באנלי מידי. יום שבת, צהרים, אין כח לבשל אחרי ההפקה של יום שישי בערב:

אז מבט מהיר במקרר, שולפים את הכרובית, מעמידים סיר עם עדשים שחורות ותוך פחות מחצי שעה יש סלט דלעת וכרובית עם עדשים שחורות, טעים טעים שאי אפשר להפסיק לאכול ממנו.

אין פה יותר מידי עבודה, אבל חשוב להקפיד על שני דברים:

  1. שימוש במחבת (או סיר) כבדה שאפשר ממש להלהיט. אתם רוצים לקבל פה אפקט של צריבת הירקות וקירמול הסוכרים שבהם ולא בישול שלהם.
  2. שימוש בירקות סופר טריים. לא הכרובית שכבר ששבוע וחצי מחכה לכם במקרר ולא הדלעת שגילפתם לליל כל הקדושים בשנה שעברה. דלעת טריה שזה עתה נפתחה.

סלט דלעת וכרובית עם עדשים שחורות

נתחיל בבישול כוס של עדשים שחורות בתור סיר עם הרבה מים. זה יקח לכם בערך 20 דקות, אבל תתחילו לבדוק אחרי 17 דקות מה מצב העדשים. אתם רוצים עדשים נגיסות, אבל לא רכות מידי. אחרי הבישול, אל תשאירו את העדשים בסיר, אלא ישר לסנן אותן. אם תשאירו אותן בסיר, הן ימישכו להתבשל.

בזמן בישול העדשים נמשיך עם 250 גרם של דלעת, חתוכה לקוביות קטנות. אנחנו רוצים מצד אחד לצרוב אותה, אבל גם לבשל אותה תוך כדי. לאחר שנלהיט מחבת ברזל, נוסיף 2 כפות של שמן זית יחד עם קוביות הדלעת ונערבב מידי פעם במשך מספר דקות עד שהדלעת תקבל צריבה מכל הכיוונים.

כאשר הדלעת מוכנה, נוסיף כפית של זרעי שומר ועוד חצי כפית של כוסברה טחונה, נערבב היטב ונעביר לקערה.

תוך כדי בישול הדלעת ניקח כרובית קטנה (או חצי כרובית בינונית) ונפרק אותה לפרחים קטנטנים בגודל ביס. כאשר הדלעת מוכנה, נוסיף עוד 2 כפות שמן זית ואת הכרובית ונחזור על תהליך הצריכה. לאחר שהכרובית חרוכה היטב, אם היא עדין לא מספיק רכה, ניקח רבע עד שליש כוס מים רותחים ונוסיף למחבת ונערבב בעדינות עד שכל המים מתאדים והכרובית תתרכך מעט.

נאחד עם הכרובית עם הדלעת, נוסיף גם את העדשים ונתבל בכף גדושה של ממרח לימונים (מוכן או קנוי), אפשר גם להוסיף במקום הממרח לימונים, לימונים כבושים חתוכים לקוביות. נוסיף כפית של צלפים קטנים ומעט מלח ונערבב היטב.

לפני ההגשה, נוסיף מעט נענע קצוצה וגרגרי רימון.

סלט דלעת וכרובית עם עדשים שחורות
סלט דלעת וכרובית עם עדשים שחורות
סלט דלעת

סלט של דלעת וכרובית חרוכה עם עדשים וקרם לימון

4

מנות

מצרכים:

  • 1 כוס עדשים שחורות
  • 250 גרם דלעת
  • 250 גרם כרובית כרובית אחת קטנה וטרייה
  • 2 כפות קרם לימון
  • 4 כפות שמן זית
  • 1 כפית זרעי שומר
  • 0.5 כפית זרעי כוסברה טחונה
  • 2 כפות נענע
  • 0.25 כוס רימון
  • 1 כפית צלפים

הערות:

  1. במקום קרם לימון אפשר להוסיף לימונים כבושים קצוצים דק או לטחון לימונים כבושים עם מעט שמן זית.
הדפסת המתכון

השאר תגובה